Sandra rapporterar :)

Hej igen allihop :)

Tänkte signa in och berätta lite mer om min och Klittans första vecka i Bjärnum :) Hon kikar säkert in hon också sen och berättar hennes version ;)


Vi började i alla fall skolan i måndags, så i söndags kom vi båda till det lilla, lilla samhället Bjärnum. Vi bor i ett hus 5 min från skolan. För er som är intresserade så är ägaren/hyresvärden till huset Robert/Robban som Niklas jobbar med i hans showgrupp. Vi bor där i varsitt rum på övervåningen, och på nedervåningen bor vår nya vän och klasskompis Markus. Urgullig kille från Ullared :) Vi har redan blivit som en liten familj :)

Klassen är på 40 pers och efter denna veckan börjar vi få koll på varandra. Under veckan har vi jobbat med vårt första projekt  "Första skapelsen" och i fredags var det dags för redovisning och invigning av skolans scen. Vi jobbade i halvklass (20 & 20) och visade upp för varandra under redovisningen. För övrigt så har vi båda gått runt med konstant träningsverk sen i onsdags. Har haft två dansklasser men tränat själva på kvällarna. Skolan är öppen i stort sett hela tiden och många i klassen har ambitonen att träna även på kvällarna. Så vi trivs som fisken i vattet :) Eller i alla fall jag, Christa får väl prata för sig sen när hon rapporterar ;)

Är faktiskt hårdare här än vad jag trodde. Även om lärarna är snälla så är det raka puckar. Det gillar jag. Hade första solosångs lektionen redan på tisdagen. Fick välja mellan fyra låtar på måndagen och öva lite på kvällen. Det är snabb takt det ;) 

En annan rolig grej som kan vara kul för er att veta:
Andra danslektionen, under diagonalen, så springer vår danslärare, Jonna, fram till mig: "Sandra, jag känner igen dig från intagningsprovet! Du dansar med munnen öppen! Det ska vi deffinetivt jobba bort det här året, bara så du vet!" Det visade sig alltså att smeknamnet "Göken" kanske kommer sprida sig även här uppe ;)

Hoppas alla har det bra, är jätte nyfiken på vad ni ska göra i höst, och hur det går för alla :)

Förresten.. kom på en sak.. någon som vet hur det är med Ida? Har inte sett ett enda inlägg från henne här sen vi slutade :(...

PS: Marie, vi har ett ex till dig i vår klass :D Viktor heter han.. ni var tillsammans när du gjorde Fame :) Det har han berättat för oss ;)

PPS: Nedan kommer lite bilder från första veckan :)

Stor puss till er alla!



Myskväll                     Klittan :)           Markus                   Köket






"Första skapelsen" & bilder från skolan

Kommentarer
Postat av: Marie

hej alskling!! Gud vad kul det later. Du verkar trivas sa bra och det ar jag sa glad over. =) Du maste halsa Viktor fran mig och ge honom en kram. Han ar en harlig kille. Lova att du gor det =) Jag pratade med IDa en snabbis pa msn igar. Hon mar bra och jobbar och star i. =) Vi hors snart igen gumman!! PUSS p.s lycka till med allt.

2007-08-19 @ 02:34:08
Postat av: emelie

Ni verkar ha det underbart! :) kul för er, kör på bara!;)

2007-08-27 @ 23:10:40
URL: http://janssonemsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0