Så arg och ledsen jag är nu

Hur kan handels få bete sig som de har gjort mot videomix. De har ljugit och inte brytt sig om det vi anställda har lagt fram. Videomix ville komma fram till ett specialavtal precis som coop toys arous m.m. Ca 20% kommer förlora sina jobb nu. Visst jag kommer får mer i lön om jag nu får ha kvar jobbet!! Men provisionen da.. som verkligen gjorde att jag kämpade. Hur kan handels få tvinga ett företag till något som inte står i lagen. Allt detta bara för OB. HALLÅ snacka om ilandsproblem.

Handels säger att vi anställda känner som vi gör för att vi inte vet vad ett kollektiv avtal innebär. Sicket SKITSNACK. jag har jobbat för MC-donalds. Och blev behandlad som en slav. Men det var okej för att det var enligt kolleltiv avtal. Facket säger att alla ska ha samma rättigheter. Hur ska det kunna gå när alla företagen har olika möjligheter. Videomix har öppet varje dag från tio till 11 med vissa undantag. Det har inte HM, Coop har de men de har fått göra ett specialavtal varför kan inte vi får det. Plus det faktum att personelan har kommit fram till rutinerna och hur allt fungerar tillsammans med cheferna. Vi har alltid kunnat bolla med ideer. Ex. min förra chef pratade med högsta hönset att videomix borde få stänga två istället för tre på julafton. När han i frågasatte varför och hon la fram argumenteringen att personen som jobbar borde hinna hem och titta på kalle anka så sa han självklart. Vi kommer inte kunna jobba så här kreativt framöver. Handels har byggt upp en mur för att det är för vårt bästa:P jag tror inte så mycket på det. Hade de strävat efter vårt bästa hade de lyssnat på våra åsikter och kommit fram till en lösning med Videomix istället för att tvinga oss. Det roliga är att det bara är 3% av persoalen på videomix som är medlemmar i Handels. Jag trodde facket var till för att stötta personalen. Men det har det ju inte gjort. Om de nu säger att vi är så fulla av okunskap kanske de skulle ha läst på lite om videomix och sen förklarat för oss vad som inte är bra. De har gått ut med i media att vi inte har försäkringar t ex. Och TRO mig det har vi. En anställd för några år sen skulle til ett annat jobb och skadade sig, videomis betalade den sjulförsäkringen. Vilka är det som inte har någon kunskap? Jag är så pisst off. Jag känner mig hörd, uppskattad och respekterad på detta jobbet. Även från de som sitter högst upp. Borde inte facken konsentrera sig på de företag som inte kanske har det så bra. Ex Mc- donalds, snacka om slav lön. Facket/handles har förlorat ´min respekt. Så fort jag ser någon därifrån skrattar jag vilket är sorgligt. Men nu är Daniéla förbannad.

OB HAHAHA jag skrattar åt det. Fan vad vi är bortskämda. När det kom till var allt stängt på söndagar. Sist jag kollade så är det väldigt få ställen som är det i dag. Det finns folk som säger att studenterna blir utnytjade. Då säger jag studenterna skulle inte behöva jobba överhuvud taget. Men det är väl videomix fel också kanske. Detta är så löjligt och så barnsligt. Handels borde skämmas som de har betätt sig.  

MVH
Dannie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0