Från sockärringen:)

Hej allesammans

Kände att det var dags att skriva lite hur det har gått de sista två veckorna i den nya skolan:) Det har gått jätte bra. Första dan var jätte förvirrande och nervöst. Jag har ju stortsätt aldrig varit i Småland innan ännu mindre i växjö. Så när jag missade den bussen som jag skulle med till växjö från allvesta var jag inte långt från ett nervöst sammanbrott. Men som tur va följde jag min kvinnliga intuition:P och sprang upp för en backe där en buss stod som det sen visade sig skulle åka till växjö lite senare så jag kom dit i alla fall. När jag väl kom på bussen i växjö till universitetet då kom det ett gäng springandes med en massa söta killar som stannade den. Och då menar jag jätte söta:P  och precis som jag trodde visade det ju sig att de gick i polishögskolan. Sooooom för övrigt ligger precis intill den byggnad där jag läser hihi och det är ju inte helt fel att få se dessa killarna i sina polisuniformer när man sitter och äter lite lunch wof wof hehe ne da hehe men de säger ju att man får titta bara man inte rör. Själva socionomprogrammet är jätte härligt älskar det och jag är så glad att jag kom in där. Dock är det ingen distans utbildning som syon sa till mig så jag får allt pendla allt från en till tre gånger i veckan... någon dag är det fyra. Det tar bara fyra timmar dit och fyra timmar hem så det är inte så farligt:S Och sen träffas ju då vi i halmstad gruppen varannan vecka på högskolan i halmstad och diskutierar lite.
 
Det kommer bli tuff jobbar ju 20 timmar på videomix varannan vecka samt posten 3 till nio timmar varje vecka så det är få dagar i månaden som jag är ledig men det gör inte så mycket för det ska bli så himla spänande. Vi ska ju läsa i snitt 500 sidor i veckan kanske men vi i halmstad gruppen ska dela upp böckerna så at två stycken läser den och två den så vi inte behöver läsa alla från pärm till pärm det hinner man ju aldrig. Studieledaren blev inte glad när ´jag sa att jag hade två jobb och chefen på videomix är också lite orolig eftersom hon själv gick i skolan och jobbade mycket upp till det men jag ska testa och se hur det känns. Säger kroppen ifårn säger jag upp mig på posten men jag hoppas att det funkar det är ju ändå 1000 kr minst i månaden och jag är lyckligt lottad som slipper ta lån och ha jobb över huvudtaget. Jag menar tänk dem som har barn. För övrigt är vi väl ungefär 30 tjejer och tre killar tror jag. Men ingen riktig charrrrmör. Fyra är de förresten. Vi har tre damer som är långt över femtio skit häftigt.  Och det är en tjej som är 89 så det är otroligt mycket erfarenheter. Plus att stor del i klassen har bott en tid utomland så det är en spänande klass. Förresten för er som är intresserade av lite onödig fakta så läser jag även tillsammans med karolina kluft syster gryyyymt lika är dem. Neee så trivs jag? JAAA hihi men jag måste erkänna att jag har tänkt mycket på er på sitionde det väcks ju som några av er andra har sagt många minnen från internatet och så. Och det som är så himla skönt är att jag inte kommer ihåg så mycket av det jobbiga eller negativa det har liksom tynat bort:D  Förlåt att jag inte har hört av mig till vissa av er:( är bara så mycket annat nu men det är ju därför det är så skönt att bloggen finns:)

För er som fljde min såpa (Vickan) Så har jag återigen träffat Johannez familj. Johannez mamma kontaktade mig och johannez öppnade sig lite till sin familj (stolt över honom) så det ser ut som att det kan bli "bra igen". Vi vet vad va tycker och känner det är ingen ide att vi spelar ut mer på det. Somsakt jag saknar er väldigt mycket!!!! och tänker på er. Måste plugga nu ska skriva upp om två veckor. och ha läst ett antal sidor till på måndag. Så verkligheten kallar.

Sköt om er
Massor me pussar


Kommentarer
Postat av: Julia

Härligt att du hamnat rätt tjejen! Men om du är i växjö och nån minut i alvesta så kanske vi stöter på varann nån gång. Mitt tåg går ju den vägen :) skönt att det börjar lösa sig med johannez familj också! Krams

2007-09-07 @ 09:36:48
URL: http://vingali.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0