Göken gör en update!

Hej alla underbara människor där ute :)

Tittade in och märkte att det var väldigt länge sedan jag skrev något här, så jag tänkte faktiskt ta och skriva några rader. När man är hemma så här på jullov finns ju tiden att reflektera och skriva lite. När jag tänker efter är det här mitt första jullov på 6 år som jag inte jobbar. Inte kontigt att jag börjar bli lite rastlös ;)

Allt är i alla fall bra med mig. Om man bortser ifrån att jag låg med vinterkräksjukan över julen. Det känns inte ens som att det varit julafton för mig. Låg i soffan och sov och mådde illa hela dagen istället :S Klarade mig ur det i alla fall, och nu njuter jag av sista veckan ledighet innan skolan börjar igen. Fick ett musikstipendium i förrgår också, på 6000kr, så jag mår som en prinsessa :D

Påtal om skolan, tänk, för ett år sedan vid den här tiden började våra tankar flyga på riktigt. Vad ska hända efter studenten? Ska jag plugga vidare? Ska jag resa? O.s.v. Sedan gick studenten och sommaren och de flesta av oss hade saker att göra. Vi hade ett år till täckt och planerat. Men nu då? Många av oss har gått färdigt våra utbildningar till sommaren.. ska vi behöva fundera och vånda oss en gång till nu om vad vi ska göra med våra liv? Jag och Christa har haft långa disskussioner om detta ska ni veta ;) Suck.. det är inte lätt att vara vuxen :)

För min egen del har jag ännu ingen aning om vad jag ska göra. Har faktiskt kommit till en stor tvåvägs korsning i mitt liv. Söka vidare eller nöja mig med det som varit och istället leva ett normalt liv? Har de senaste månaderna nämligen märkt att det inte är så roligt att plugga musikal på heltid, jag tyckte inte ens det var roligt att spela föreställningar i höstas. När man känner så är det kanske inte meningen att man ska jobba med det här? Jag kanske bara ska ha musikal som intresse.... Ja, ja.. strunt samma.. jag kommer nog fram till vilken väg jag ska välja snart. Skönt att skriva av sig om det bara, och speciellt här i och med att många av er där ute sitter i samma sits. Så nu ställer jag en öppen fråga: Vad ska alla göra till sommaren och hösten? Eller är ni också som jag, och tar en dag i taget?

En stor varm kram och en blöt puss till alla!

/ Sandra

Kommentarer
Postat av: Julia

Känner samma som du! Kände i höst att jag bara vill komma hem och jobba nästa år, leva lite "vanligt"..men nu när några i klassen pratar om att söka vidare så blir man ju så sugen! Det är kanske nu man ska göra det...hmm, ja det här med att bli vuxen är skrämmande =P Men det ska nog lösa sig, några månader till finns ju =)
Hoppas du har det bra!
Puss och Kram

2008-01-02 @ 15:15:20
URL: http://vingali.blogg.se
Postat av: Vickan

Älskade Sandra du är absolut inte ensam med alla dessa tankar!
Jag blir själv så glad (ja vet det är inte snällt av mig att säga det) men att jag inte är den enda som inte vet vad som ska hända.
Just nu sitter ja sj i valet och kvalet..ska ja åka och plugga spanska eller stanna hemma och jobba..
Hade varit jätteskönt att få komma till värmen för det är något ja saknat i England.. men samtidigt har ja ju pojkvännen att tänka på!

En sak har ja iaf kommit fram till...jag tänker vänta så länge det bara går till jag blir vuxen!! Många Pussar och kramar på dej!!

2008-01-02 @ 23:45:33
Postat av: Dannie

Hej gumman Vi måste se till att höras och träffas skulle verkligen behöva att bara prata en massa skit med dig. Saknar dig så oerhört mycket! Massor me kärlekskramar till dig

2008-01-10 @ 19:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0