Tobey and the sisterhood of the travelin pants

Jag såg på film precis. Ni kan kanske gissa vilken.
På svenska tror ja visst den heter "systrar i jeans", men inte helt hundra.
Jag måste säga att de nog var en av de bästa filmer jag sett i hela mitt liv.
Hmm?! Varför denna film? Är den inte ytlig som vanligt?!
Tja, för de första trodde jag väl att ni fattat vad det är för filmer jag faller för vid de här laget.. Men faktiskt var det nog den film jag sett som lyckades få in så mycke mening i en enda film att man själv inte trodde de kunde få plats. Hela tiden nya saker som fick en att tänka.
Olika saker som fick livet att förändras.
Där var en tjej. Hon fick en ny vän, de kom varandra nära. Vännen hade Leukemi, hon dog... Men hon lämnade spår efter sig.
...Bara en av de saker, ni alla mina små gullisar förtår nog varför detta va en av de delar som röre mest vid mig.

Men Framför allt, framför alla hinder så handlade filmen om sann vänskap! Och ja, var de här tjejerna än befann sig i världen så visste de att de andra fanns där någonstans för dem. Och de va de som fick dem att stå på egna ben. O jag bara log för mig själv o tänkte.
"Det där vet jag precis hur det känns!"                                         puss.

Kommentarer
Postat av: Vickan

jag har läst boken, den e underbar!! det finns förrsten två böcker till, en fortsättning och de är minst lika bra.. så de e bara att vänta på att resten av filmerna ska komma ut : P

2007-07-21 @ 17:21:41
Postat av: Sandra

Har också läst alla böckerna :) de är bättre än filmerna :) KOmmer du ihåg vickan, när vi nån gång i tvåan och trean började prata om dem? och bestämde att vi skulle se filmen tillsammans? suck.. gammla minnen :)

2007-08-08 @ 17:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0