G'day mates!

Har det fortfarande helt underbart här nere i Australien. I helgen stormade vi Sydney. En helt underbar men crazy helg. Liftade, sov ute och kollade så klart på operahuset. Har redan tjata om det så mycket på bloggen så jag orkar inte gå in på detaljer, så vill ni veta mer får ni gå in o kolla på min blogg.

Nu har vi knappt 3 veckor kvar här. En vecka i Brisbane och Guldkusten och resten här i Melbourne. Börjar redan få panik över att behöva lämna dessa underbara människor. Usch! Och tänk på dej Marie som har varit här så länge! Hjälp, vi håller snart på att deppa ihop. Nä, vi försöker att peppa upp hos och njuta av den tiden vi har kvar här ändå. Idag är det vackert väder och vi tog oss en sväng till parken och låg där och päste. Mmmm.. Lovely! Ikväll ska vi ta iväg med soup vanen och hälsa på våra hemlösa och sen ska vi bara ta det lugnt i helgen. Kanske ta en tur till IKEA och mumsa i oss svensk choklad.

Till det jag egentligen skulle säga. Som ni kanske kommer ihåg fyller jag år den 15 maj. Tänker fira det på lördagen efter för jag lär ju vara rätt så dö på min dag (kommer hem dagen inan). Så, om ni känner för att ta en tur till Ysby den 17 maj så är ni hjärtligt välkomna. Många av er har ju fortfarande inte sett vårt nya hus heller. Förhoppningsvis blir det vackert väder med mycket trevligt folk. Om Ni kommer, vill säga. Hör av er om ni kommer eller ej är ni bussiga så att vi har koll på vad vi ska fixa att äta. Jag hör av mej längre fram vilken tid det blir. Har inte riktigt koll än. Kan ni inte ta er hem efteråt eller på nåt sätt har problem med dit- eller hemvägen så hör av er så ska vi ordna det. Vi kan alldeles säkert ordna så att någon kan sova över i fall det behövs. Hoppas verkligen att många kommer för nu saknar jag er allt! Hoppas alla har det bra där ute i världen och att vi ses snart!

Och så en hälsning från Sydney!

image334

Bondi beach


image335

Två galningar framför operahuset!


image336

Puss & kram jordnötssmör!


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej!! Låter som att ni har det underbart därnere! Kan tyvärr inte komma den 17:e, ska jobba då, och får förhoppningsvis komma på andra auditon till wendelsberg dan efter...syndsynd, men nån anna dag i sommar får vi klämma in!! puss

2008-04-27 @ 14:34:59
URL: http://vingali.blogg.se
Postat av: Dannie

Jag lovar att jag ska försöka komma!!! Hade varit jätte kul

2008-04-28 @ 22:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0