christa har gjort debut i malmö

Tjoho mina kära saknade vänner !

image333I helgen fick jag jobb på Skandinaviens största queer live club på Inkonst i Malmö :)
Jag och en kille i klassen var bakgrundsdansare till Englands störste gay-rappare Qboy Det du Tobbe! Nån du hört talas om kanske? ;)

Det var riktigt härligt att få göra lite annat på scen som omväxling och enligt Qboy (eller Marcos som han egentligen heter) var han väldigt nöjd med sina svenska dansare. Nu pratas det om att vi ska få jobb på stora scenen under Pride-festivalen också, jag kan bara hoppas :) !
Ok...nog med skryt för min del, men erkänn att det är lite häftigt ;)

Jag saknar er alla jättemycket och jag tror Sandra känner detsamma. Men vi har det bra här, mitt uppe i all auditionträning som vi har just nu. Jag har tagit beslutet att endast söka PAS, Balettakademien känns inte helt rätt utbildningsmässigt, lite för klassiskt för min smak har jag fått för mig. Helt oväntat ska Sandra inte söka nåt utav det. Hon har som kanske vissa av er hört, fått jobb i musikalen Chicago på Linneateatern i Växjö och kände att det övervägde hennes tidigare tankar om ännu mer studier just nu. Jag är glad för hennes skull, Chicago är hennes favorit och skolorna finns ju fortfarande kvar efter det. Men håll gärna tummarna för mig så ska jag försöka göra mitt bästa. Samtidigt går livet inte under om jag inte skulle komma in. Jag har trots allt pluggat hela livet känns det som...men klart man hoppas :)

Ja, det var väl en liten update från mig, jag skriver trots allt inte speciellt ofta i denna blogg, så det var väl lite dax nu :) Hoppas alla har det bra och att vi snart kan ses igen! Är det nån som känner för att gästa Bjärnum på vår avslutningskonsert så e det bara att hojta till! Nu ska jag hem och kurera mig med grönt te...halsen krånglar.

PUSSAR & KRAMAR på er alla!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åhh fan vad kul:)Grattis och lycka till på sökningen till PAS!!

2008-04-15 @ 14:09:52
Postat av: Dannie

Kul att höra att allt e bra med dig:) Saknar dig så. Tråkigt att vi båda e så dåliga på att ringa hehe. När ska avslutningskonseren vara? Massor me Bamsekramar

2008-04-16 @ 14:59:16
Postat av: Lina

Fan vad roligt vännen! Stort lycka till på PAS från lilla mig i Klippan!

2008-04-18 @ 20:40:25
URL: http://linaolsson.blogg.se
Postat av: Empa

hej till dig!
vill som gammal apelrydare, bjärnumare och nuvarande pasare bara säga att jag läste att du var orolig för att Pas är för klassiskt och eftersom att jag antar att du menar sångmässigt så kan jag stilla din oro genom att säga att sångtekniken på Pas är allt annat än klassisk :) Sångpedagogerna jobbar väldigt mycket med belting och en hel del med twang, men framför allt jobbar dom för att skapa en komplett röst med så många olika kvaliteer som möjligt. Ses vi till hösten?
Mvh Emelie

2008-05-06 @ 21:38:24
URL: http://emeliemansson84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0