Alla mina kära vänner...

vad roligt att ni fortfarande är på bloggen !! Tack Sandra för uppmaningen om att "ta er i kragen" för att inte glömma varandra...

Jag gläds över att få se hur bra det går för "de mina"  ute i världen - hela tiden. Roligt!
Jag vill passa på att sända ett litet Grattis till "mamma Maud"  också , i efterskott, eftersom jag nu såg att hon fyllt hela 50 år!! Hoppas att du fick en fin dag!

Hur ser Ankis liv ut nu då? Tja - efter ett par tunga år på Musikal (som ni ju vet) har detta året varit HELT FANTASTISKT BRA! Vi fick en ny dramalärare - Christina Lindsmyr ( som några av er träffat när de var runt på studiebesök i västra Götaland i höstas). Det gav skjuts på programmet igen. Till jul tog vår musiklärare Adriana tjänstledigt (och hn har nu även slutat sin tjänst), och redan i december kom istället Anna Lovdal in som musiklärare. Det blev ett bra team på karaktärsämnessidan och det har känts att jag har börjat kunna återgå till världens roligaste ämnen : SETT MED MINA ÖGON ALLTSÅ!!= svenska och historia.
Som ni säkert vet så slutade Stefan som rektor till jullovet och Maria Kristensson fick tjänsten. Det känns som att det blivit mer fart igen på skolan.

Privat rullar livet på , ganska långsamt denna sommar. Förra året var ett rent helvete, bokstavligt talat, då vi hade två tragiska dödsfall i vår närhet ( min kusin och Bosses bror) , samt att flera par av de vi umgås (umgicks!) med gick isär och blev ovänner... Käckt  år ...! Det har tagit på krafterna kan jag lova, och jag har haft lite svårt att hitta farten igen efter allt. Men det kommer väl , det med.

Tänk - nu är det snart skolstart igen... ojojojoj - och jag ska bli mentor för ETTOR igen. Alltså - vad tiden går. Nu har jag släppt ut tre treor på raken. Först ni , sen 0508, och sen den klass jag fick redan som ettor, 0609. Och nu är det dags att börja om med nya "barn". Man kan undra - vilka individer gömmer sig bakom namnen på klasslistan? Kommer de att bli en ny go´ musikalklass - precis som ni andra blivit? Troligen.

Men ni ska ändå veta - att MUSIKAL 0407 - för alltid finns kvar i mitt hjärta.  Så - 1) var rädda om er ute i världen,  2) kom och hälsa på oss på Apelryd och 3) skicka gärna en inbjudan när ni ska ha er reunion så man i alla fall kan få chansen att få komma och ge alla en kram.

Tills dess - Många goa´ kramar till ER ALLA!!!

Kommentarer
Postat av: niklas

fantastiskt att du skriver här inne....att ha dig med taktpinnen då löser sig allt. kommer o hälsar på när jag kommer hem det lovar jag

2009-07-14 @ 14:23:41
Postat av: Maud

Tack!50 år är ingenting när man har så många underbara vänner omkring sig!Jag hade en underbar födelsedag tillsammans med min sambo och Niklas på Mallorca. Bästa presenten att få se hans shower och vardag. Inte så lite stolt!!!

2009-07-14 @ 18:28:21
Postat av: Dannie

Du har en stor plats i mitt hjärta:)

2009-07-18 @ 10:47:04
Postat av: Marie

Anki min kara Anki!! jag kommer upp i borjan pa nasta ar nar jag kommit tillbaka till Sverige igen! Da ska du fa en stor kram och du ska veta att du ocksa har en speciell plats i allas vara hjartan!

Lycka till med den nya kullen galna musikalare!! :)

Stor kram

2009-07-21 @ 15:15:09
Postat av: Vickan

Älskade Anki, hoppas detta året blir ett lyft från de förra och att orken kommer tillbaka! Vi tänker på dej allihopa, och självklart är du inbjuden på en reunion! STOR KRAM!

2009-07-22 @ 16:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0