Jansson säger hej... & lite till!

Alltså fy vad jag har varit dålig på det här med att blogga här! Och läsa vår fina blogg också... har jag varit mycket kass på.
Men nu kom jag in här och läst en massa om vad ni har för er. Och börjar minnas tillbaka på våra tre underbara år! Och jag håller med att vi måste ses, helst innan jul - för sen åker jag ut i den vida världen igen!

Så vad har då lilla jansson gjort, eller sladder, frälsaren, sexy smeagol eller vad ni nu vill kalla mig!?!? =)

Som ni vet var ju jag, Rolfsson och min kusin i underbara australien i tre månader förra året, kom hem i maj förra året då. Sommaren spenderades mest i skåneland, men när hösten kom flyttade jag till cykel staden uppsala för att gå bibelskola.
Och hjälp vilket galet år jag haft! Fått galna vänner, cyklat som aldrig förr, tappat grejer som aldrig förr, fått en flaska med närmare tusen kroner i mynt i fr¨ån en hemlig beundrare kanske?!? ;), japp galet, lekt kidnappare, lärt mig en massa om bibeln, fått massa bra kunskap, levt ett crazy kombo liv i en underbar lägenhet, där vi dansa loss. Haft massa underbara bibelskole fester, allt från "Whos behind the mask" till hippie tema!  Och sen jobbade jag ju i en billig shampo tandkrämsbutik, där vi även sålde spelande ljus, ja det ni! ;)
Men hjälp vad fort året gick!!! Och nu är det sommar igen, och jag har flyttat tillbaka till skåneland.
Hösten blir nog så att jag och min förre detta kombo Caroline ( ja alltså kombo är ju då, ett annat ord för sambo, kompisar som bor tillsammans, kombo! ;) nu kanske ni har lärt er ett nytt ord, är det inte hajk så är det kombo! Bra!

Oj ja tillbaka till ämnet vi ska nog till Norge en sväng och rensa fisk! uch vill jag detta egentligen. Ja innerst inne när jag tänker på pengarna. För det behövs. Har levt ett fattigt studentliv i uppsala, så dax för lite pengar igen kanske.
Och pengarna behövs för  i februari blir det Roadtrip i Usa! Äntligen ska jag få komma till detta underbara land! Min bibelskole kompis Abe, bor i Usa,ohio. Bra med kompisar som bor utomlands ;) Nej men så därför har nu jag, carro och abe bestämt att vi ska åka ut på äventyr i Usa. Men resandet börjar nog redan i Januari, var det blir får vi se.
Sen stannar vi nog i USa ett par månader, två tre kanske.. Men ja det ska bli galet kul att bila runt i Amerika!
Ja menar vår roadtrip var ju så underbart kul!

Jag och mina blivande roadtrips vänner (hippie)


Och nej jag röker endast läppstift! ;)


Och sången ligger mig fortfarande varmt i hjärtat, var med i lovsångsteamet på bibelskolan, så sjunga har jag fått göra mycket, vilket är underbart. Jag försöker lära mig spela gitarr också. Inte det lättaste, men lite kan jag allt, haha!

Hjälp vad länge sen vi sågs nu klassen, måste få se er snart, så att jag inte glömmer allt skoj vi har gjort!
Ha det nu så bra alla, och ja nu ses vi snart, många tusen pussar från Jansson!

Som sagt vi har många finna minnen!


Och nej jag har inget körtkort ännu... jag har full upp med....

Kommentarer
Postat av: Marie

Emelie!! Harligt att hora vad du varit med om!

Road trip i USA, vad underbart det later!!! :)

Jag kommer komma hem i slutet pa januari sa vi kommer antagligen inte kunna ses men da har vi en till reunion nar du ar tillbaka igen! :)



Ha det sa himla harligt uppe i Norge med fisken! :)

Stor kram pa dig

2009-07-21 @ 15:13:13
Postat av: niklas

hahaha sexy smegol...fantastiskt att du kommer ihåg det.....låter sjukt kul med roadtrip......allt läser sig med lill jansson..haha sexy smegol

2009-07-21 @ 18:45:53
Postat av: Dannie

Kommer du ihåg... där i båten... vid hamnen i stockholm när vi först lärde känna sladdersnoppen... det var tider det:P puss på kind

2009-07-31 @ 12:06:42
Postat av: niklas

jag minns....det var vi o jansson o tobbe o sandra och ella va...o rolfsson va med också...kommer aldrig glömma

2009-08-01 @ 04:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0