Lite Smått och Gott från Dannie

Jag tänker inte börja med, att det var ett tag sen sist, eller nämna hur dåliga vi e på att skriva:P utan i stället börja med hur fantastiskt det är att vi har en gemensam blogg som vi forstätter att skriva i. Hur många fd. gymnasieklasser har det?  

Så vad har Dannie haft för sig sen förra gången hon skrev ett inlägg.... en hel del. Sen årskiftet så har jag åkt rena bergodalbanan. Det började ju med att jag sa upp mitt älskade jobb på hemmakväll för att ge mig ut på nya äventyr och börja jobba på Pernillas företag. Det blev resande med föreläsningar och kontorsarbete i Ängelholm. Vid samma period flyttade också jag och Johannez från vår 1:a på 25kvm till en 2:a på 70kvm. Något vi inte ångrar=) Vårt tv-rum är ju som den förra lägenheten hehe.  Men under denna tiden var det ju somsakt väldigt mycket nytt på väldigt kort tid och jag som alltid ska vara så positiv lyssnade inte på min egen kropp utan allt skulle bli sååå bra. Så till slut gick jag in i väggen som de brukar säga. Men det blev också min räddning. För det gjorde att jag började fundera på vad det är som jag verkligen vill göra. Jag ändrade också min anställning hos pernilla och tog bort kontorsarbetet och började föreläsa på en gymnasieskola i Helsingborg. Vad är det då jag föreläser om? Jo mycket av det gjorde pernilla med oss. Och det är verktyg som ungdomarna kan använda för att lyfta och motivera sig själva samt tillsammans som grupp. Så jag föreläser om vision, kroppsspråk, status, genusperspektiv, feedback, värdeord m.m och det är ett jobb som ger väldigt mycket men jag får också otroligt mycket tillbaka. 
                                            Jag började också plugga om konflikthantering och umgicks super mycket med min familj vare sig de ville eller inte:P Kände strax innan sommaren att jag nog inte vill jobba med föreläsningarna... det kändes inte rätt på något sätt... och varför vet jag fortfarande inte men det kan ju bero på många saker. Och är det något som jag har lärt mig under det senaste året så är det verkligen så att det ända vi kan påverka är oss själva... och livet blir vad du gör det till. Men det innebär inte att du inte ska lyssna på hur du verkligen känner. och känns något fel så måste man ta reda på varför och göra en förändring annars slutar det oftast inte så bra.  Men jag ska forstätta att föreläsa på gymnasie skolan till hösten som det ser ut nu. Jag känner att jag måste ge det en chans till... första halvåret var ju så mycket nytt att jag inte riktigt han med. Så jag börjar väl om två månader igen och det ska faktiskt bli kul. Och jag har bestämt mig för att jag ska ha super kul och lära mig en massa massa.
                                     Jag har också börjat jobba på hemmakväll igen... saknade stället så mycket... och så ska jag om några veckor börja plugga pedagogik... jag har ju alltid varit så nyfiken på det ämnet. Sen kommer jag även pyssla en hel del med min musik och ska troligtvis nästa vecka börja spela in lite låtar som jag sen kommer lägga ut på min hemsida... började ju skriva mycket musik när jag var runt tio så det har ju blivit en del och det gör ingen nytta i min låda. Sen skriver jag även en del nu. För det är det som jag verkligen vill göra. Jag vill skriva och bli författare... det är inte så många som vet det. Men nu vet ni:P det är något som jag har velat göra så länge jag kan minnas men inte riktigt tagit på så stort allvar. Men nu är det slut på tramset. Vi måste våga här i livet. Vi måste våga leva... och ha kul under tiden... annars blir det inget rolgit liv

Jag och Johannez har det nu bra... även vår relation har gått genom en hel del men vi har det bra nu och forstätter att gå frammåt. Vi bor tillsammans med vår lilla bebis. Råttis heter han. Råttis är en blandning av katt/råtta/kossa/hund/bebis han är väldigt speciell och väldigt älskad av oss alla. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom
I dag ska jag träffa elaine vilket jag ser fram mot och förra veckan var christa här=) så nu saknar jag resten av er ännu mer jag hoppas verkligen att vi ses snart igen


TRÄFFEN ?
Vad säger ni om att vi träffas i halmstad hemma hos mig. Jag har en stor lägenhet och det känns som att halmstad ligger lite i mitten.
 

Ta hand om er mina älskade musar

                                           
                                                Råttis                                                               Jag innan jobbet:P


                                 Tavlan nedan målade jag när jag var tretton och fem år senare upptäckte jag att 
                                              att det är ju Johannez som jag då bara hade känt i två år:P                                                    

                                                          

Kommentarer
Postat av: Dannie

Oj Vad konstigt det blev med bilderna... jaja =)

2009-07-30 @ 08:56:43
Postat av: niklas

hej dannie....snacka med morsan om träffen jag o hon har pratat lite om jaktstugan vid röda gården.....kan bli bra. men snacka med morsan om det iallafallöööpuss

2009-07-30 @ 18:40:20
Postat av: Dannie

Japp jag fixar... det hade ju varit bra... plus att då kanske vi allihopa kan söva där puss på dig

2009-07-31 @ 11:56:34
Postat av: Dannie

Tack för en underbar dag i går Elaine jag hade supertrevligt... Och Leif hade nog inte heller så pjåkigt=) Jag kommer aldrig glömma den seglingen varken vågorna elle maneterna förresten det var ju ett fartyg som sjönk i går... tur att det inte var vi... men det kändes ju ett tag som att vi inte var så långt i från:P kraaaaaaaam familjen hälsar

2009-07-31 @ 12:02:33
Postat av: Julia

Du är så klok Dannie! Ta hand om dig! och att träffas i halmstad låter superbra :) KRAM

2009-07-31 @ 15:53:59
Postat av: Sandra

Träff i Halmstad är så på!... Alla får preliminär boka sig hela hösten tycker jag!! :) Puss på er!

2009-08-01 @ 14:25:53
Postat av: Christa

Tummen upp för Halmstad...eftersom jag numera har min ko/hund/råtta till bästis där så blir ju inget bättre än att ha alla vänner på ett o samma ställe ;)

2009-08-01 @ 19:00:59
URL: http://christah.blogg.se/
Postat av: Marie

Hade pengarna funnits hade jag tagit första bästa flyg hem för att mysa med er i Halmstad! Ni är värda att flyga till andra sidan jorden för! :) Hoppas alla är på en reunion i början på nästa år också?!



Ha det underbart roligt!

Största kramen

2009-08-02 @ 18:14:45
Postat av: Dannie

Vi kanske får ha två reunions:P

2009-08-02 @ 19:33:20
Postat av: Anki

Mina bästa vänner... kom ihåg - jag vill också susa in och träffa er en liten stund på er reunion, så glöm inte att "haffa" mig med. Ni vet - jag kan vara lite disträ så påminn mig ofta om datumet, när detta är bestämt. Hoppas att det är okej?!

Kramar från Edert gamla huskors!

2009-08-02 @ 23:58:08
Postat av: niklas

precis...är datument bestämt? bryr mig inte va nån säger men ingen reunion utan marie...glöm detta...när kmr marie hem? hahaha sandra älskar att du använder ordet på

2009-08-03 @ 14:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0