H E J Ä L S K A D E K L A S S E N

Maaary uppdaterar från Australien! Som min kära pappa Lasse hade sagt: "Hej up over, här kommer en hälsning från down under!". :)

Jag måste bara säga att jag älskar att läsa om vad ni alla sysslar med. Jag är insett nu vikten av att vi fortsätter att uppdatera om våra liv här på bloggen. Vi håller på så sätt vår vänskap och musanda (låter nästan lite snuskigt..) vid liv!! Fortsätt skriv!

Nu ska jag sluta vara sentimental och snabbt och lätt skriva om vad som händer i mitt liv: (Jag ska använda punkter för det är mycket lättare att läsa då. :P)

1. Jag är nere i Australien igen som ni alla vet.
2. Bor i staten Victoria som ligger nere i söder och här håller det på att bli vinter, vilket suger.
3. Är nanny hos en halvsvensk familj, som även nu är några av mina närmsta vänner, 3 dagar i veckan då jag tar hand om Klara 5 år och Stina 1 år. Underbara tjejer även om tjej nr 1 har en väldigt stark vilja. Jag får bara bevisa att min är snäppet starkare.
4. På helgerna jobbar jag på ett italienskt kafe´och serverar lattes och cappuchinos till trevliga australienare.
5. En dag i veckan tar jag även hand om en annan liten tjej i grannstaden i några timmar medans hennes mamma målar fina tavlor inne på kontoret.
6. Den sista av mina dagar på veckan spenderar jag med pilates på morgonen och sen städning av ett hus för att få in de där sista extra stålarna.
7. Och när jag inte gör något av det ovanför så tränar jag och umgås med nyfunna vänner.
8. Som ni säkert förstår så sparar jag mina hårt ihoparbetade pengar till något alldeles speciellt, nämligen..
9. ..en 5 månaders resa i Asien med början i Thailand.
10. Jag åker dit den 26 juli och möter upp med mina föräldrar och myser med dem i en vecka innan det är dags att möta upp min vän Anna (några av er hade nöjet att träffa henne på en fest i rosa huset en vecker helg i början på 3:an) som jag ska resa med.
11. När vi sagt hejdå till dear old Inger och Lasse har Anna och jag 5 månader av fri tid i en fruktansvärt blillig del av världen. Vi ska utforska så mycket vi kan och helt enkelt ha "the time of our lives!" :)
12. Jag kommer komma hem 3 dagar innan julafton så då har ni mig på svensk mark igen! Då hoppas jag kunna komma och hälsa på några av er. Jag kanske får se till och planera en liten reunion sådär i början på 2010. Muskalas! :)

Jag hoppas att ni alla mår bra (det verkar så på inläggen) och att ni njuter av vad livet har att erbjuda!
Jag saknar er och önskar ibland att tiden hade kunnat stå stilla och vi alla hade varit kvar i Båstad (om så bara för några extra dagar.) Jag mådde bra där uppe med er.

Kängururna ovanför hade vi glädjen att stöta på när vi var ute och campade! Mamman tar hand om barnet medans pappan dricker sig småglad på svensk päroncider :) haha

Kram banan!

P.S Sandra, familjen jag är hos åker till Sverige i början på augusti och kommer då förmodligen besöka "Astrid Lindgrens värld!". Jag sa till Klara, den äldsta, att leta upp en viss Sandra Andersson och ge henne en kram från mig! Hoppas hon kan hitta dig bland alla Pippi Långstrumpar, Emil i Lönnebergar och Karlssons på takets. :) Grattis tills jobbet och lycka till!!

Kommentarer
Postat av: niklas

marie.....låter som allt e bra..saknar dig tusen........håller med om reunion....tusen milijiner pussar!!! din niklas

2009-05-17 @ 16:28:12
Postat av: Anonym

Nicke vi saknar dig

2009-05-17 @ 16:36:55
Postat av: Dannie

Hej gumman härligt att höra att du har det bra... Vad avensjuk jag blir på att du har fått se en kenguru en hel familj till och med:P Saknar dig massor och ser verkligen fram mot att krama dig igen.

Massor me kramar och pussar /Din dannie

2009-05-20 @ 21:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0