Efter mycket tid o letande....

....har jag

äntligen fått svar på min tro om den svenska rent översättning och arrangemang. Efter mycket letande har jag äntligen hittat klipp ifrån orginal uppsättningen. De hade rätt arrangemang 2003,då de satte upp den för första gången. Tex börjar Jag lovar (you`ll see) med "maureen protesterar mot att hon inte har en sen att stå på ,(prat)och inte mot mina åsikter" fast då på engelska. Likadant är det med titelspåret "Rent" (inte seasons of love). fan vad skönt!!!! klockan är nu 05:45 o jag har letat sedan 02:00. Kommit in på debatter om just den svenska översättningen. Att den var fel gent emot filmen, men det är ju filmen som är "fel" gentemot musikalen. HA där fick ni (vet i och för sig inte om någon av er nån gång har påstått detta men iallafall). Fan vad gött det känns......vem vet kanske får jag en dag nobelpriset för "mest onödiga information om en musikal som översatts från ett språk till ett annat".



När jag ändå håller på med detta dektektiv arbete tänkte jag letat upp botemedlet ....kanske adis eller nåt. Jag är liksom ute på krigsstigen ,har fått blodad tand för det här med forskning....hehehe.


Nää måste sova nu ,har julshow imorgon puss och godnatt hälsar

er egen kalle blomqvist ////niklas




image309





Kommentarer
Postat av: Jullan

Bra jobbat killen! Jag nominerar dig =) Hoppas du har det br adärute =D Puss

2007-12-09 @ 22:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0