Några visa ord från tomtefar


Julens klockor slår, snön faller (inte hos oss iallafall.....tomte jävel) och familjen samlas. Med ett enkelt tryck på människans lataste uppfining ,fjärrkontrollen, slår vi in julen med hjälp av kalle, uppesittarkväll och äntligen hemma julspecial. Att julen har sådan tyngd och påverkan på oss människor, att vi ska vara snälla, bry oss om omvärlden ,ge varandra gåvor och samtidigt får vi lov att äta iallfall 2 tallrikar för mycket julegröt. Julen är som den är ,julen kan inte hjälpa att den tvingar fram dessa goda sidor vid en speciell tidpunkt på året. Det ska bara vara så. Självklart tycker jag om julen , jag får för första gången på ett år se alla mina bröder under samma tak och det värderar jag högt, men samtidigt tycker jag att julen är fruktansvärt överskattad. Slå mig ,skrik på mig ,kalla mig traditionsdödare ,ja vad ni vill men julen är absolut ingeting utan familj ,öl och snaps (du kan behålla snön , säger det igen.... tomte jävel)

ha en förbannat trevlig jul önskar Niklas Musco



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0