Uppdates från Småland

Halloj alla.
Jag befinner mig i en by mellan Vimmerby och Hultsfred som heter Storebro. Delar av släkten bor här uppe så vi är på besök här i några dagar. Vi kom upp i fredags och jag körde mer än halva vägen! Från Kävlinge till nån mil efter  Växjö ungerfär. På den vägen hann vi bara med en nära-döden-upplevelse så jag är rätt nöjd;) Vi åt middag hos mormor på kvällen, tacopaj. Hon sa att det var viktigt att bli vän med mig via maten i början av vistelsen så det var bara därför hon lagade taco, hon har aldrig ätit det innan, och helt ärligt, så gillade hon nog inte det så värst mycket heller... Igår åkte vi in till Vimmerby och shoppade lite och på kvällen nalkades allsång i storebroparken. Vi hade VIP-platser och satt på tredje raden, vilket var skit nice. Det börjar ju lite halvdant med Andreas Wistrand, Mats Paulson och lite halvdana allsånger. Men sen kommer Jimmy Jansson upp på scen, och alla småflickor (och pojkar..) springer fram till scenen.. När han hoppar ner från scen för att sjunga allsång har han ett litet lucia tåg av skrikande småflickor efter sig.. Men sen stannar han vid mig(inte märker jag det först..) och sticker upp en mic i nyllet, så vad kan jag göra mer än att sjunga.. Kung av sand ( i värsta låga tonarten...) sen säger han bra o springer vidare med sitt lilla tåg, haha.. Blev mickad en gång till senare av producenten under en kväll i juni, mycket bättre tonart för mig.. =) Sanna Nielsen var där och sjöng som en ängel, mamma köpte skivan! Och en lite tjej på 10 bast som sjöng bättre än mig, Hilda nått. hade vart med i talang2007 tydligen. Där var nån snubbe från trollhättan, Håkan Johansson, som beskrevs som ung talang, men det vet i fan asså.. Där var ett lokalband från Tuna(fråga inte äns...)  som hette RayDay som faktiskt var skit bra.. Jag måste lära mig spela munspel.. Kvällen var faktiskt väldigt lyckad, lite lång så det blev segt i slutet, men överlag bra.. och trots alla mygg lyckades jag inte bli biten alls!

Idag ska vi leka guide o visa Chin bullerbyn, katthult o allt sånt som vi växt upp med här uppe.. och ikväll ska allihopa äta ute. =)

Pusspuss
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0