En el norte de Argentina..!

Hej álskade vánner!

Nu befinner ja mig pá andra sidan jorden....kánns helt overkligt ska ni veta.
Har varit i Buenos Aires (huvudstaden) i nagra dagar, kollar pa en massa saker (som ja inte har en aning o va de e for nat...men ja har tagit foto, hehe) och shoppat lite dar oxa! Det e mkt billgare har i Argentina an hemma.. sa mkt mer shoppning lar det bli.

Nu ar jag i Aguilares (Jullan har koll;)) har sovit hemma hos familjen en natt...holl pa att frysa ihjal.. de har ingen varme i huse och de blir verkligen skitkallt pa natten! Men tur var fick ja massa tacke och hade fleezetrojja och joggingbralls pa mig....och sa har ja Adams troja som ja ligger och luktar pa tills ja somnar ;);)

Det ar grymt haftigt att vara har. Om ni nangang far chansen att aka till Argentina sa ak hit.. nar man ar har fortstar man verkligen hur priviligerade vi ar. Fattigdomen har ar helt fruktansvard pa vissa stallen. Argentina ar ju ett land i tredje varlden fortfarande. Jag ar glad att jag bor i Sverige, stolt svenne liksom ;) Synd att de betraktas rasistiskt att skylta for mycket med den svenska flaggan hemma.. Har ar det helt tvartom, har finns Argentinska flaggor overallt, argentinare ar verkligen stolta over sitt land och de e jattekul att se.

Klockan ar halv tio har, halv tre i Sverige, nu ska vi hem och kaka middag...(de har hur konstiga matvanor har som helst ska ni veta!) Till frukost i morse fick jag "Dulce de leche" typ chokladpudding....yeah!.

Ciao ciao, hasta la vista!

Kommentarer
Postat av: Julia

Låter som att du har det kanonbra :) Hur går det med spanskan då? Kan du prata nånting? Puass!

2007-06-28 @ 12:32:35
Postat av: Sandra

Jag är så äkligt avundsjuk att jag inte vet vad jag ska skriva.. dit as! ;)
Jag vill också vara i ett varmt land :S

2007-06-28 @ 23:10:22
Postat av: Karolina

kan inte göra annat än att instämma med Sandra... men det är bra att du trivs. puss

2007-06-30 @ 17:24:29
Postat av: niklas

nej vickan du luktar pa den tills du kommer:)

2007-07-02 @ 19:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0