Julia uppdaterar

Här på Öland repeterar vi för fullt, jag nämnde det snabbt i min blogg och Sandra krävde en förklaring så här kommer den :P Den 14 och 15 mars spelar vi vår föreställning av Gökboet, "Nästet", på Kalmar teater. Gökboet handlar om en samling patienter på en psykiatrisk avdelning under 60-talet, som är ett litet samhälle i sig där syster Rigmor är diktator. Dit kommer Jenny, min roll, jack nicholsons i filmen :P, från fängelset för att hon tror att hon kommer få ett kortare och betydligt mindre arbetskrävande straff. Väl där startar hennes krig mot överheten och syster Rigmor. En allvarlig pjäs med svart humor.  =)

Gosch! va mycket vi ska repetera. har inte riktigt hittat den rätta känslan än, men det är en rolig roll och en väldig utmaning! Vår lärare Tomas har delat ut rollerna och det är bara att tacka och ta emot =) Det är himla svårt att göra en sån här klassiker på scen, men vi gör den till vår egen. Alla patienter är tjejer istället för killar och vi ska baka in både sång och dans utan att det ska förstöra. Arbetet är som på apelryd, en grupp för musik, regi, dans, kostym medmera. Jag är med i kostymgruppen!! =P haha, lina har du nåra tips?

Ja detta är i princip vad vi gör nu. Alla andra lektioner får backa lite, sången tyvärr. Men jag har övat dåligt på min sångläxa till imorrn, en huvudklangsballad, blä!! Men det är precis vad jag behöver öva på, men det är tråkigt :P

Annars rullar livet på. Kristian är min kärlek, och jag hans =) tyvärr är det många uppbokade helger framöver så vi kommer inte ses så ofta. Han håller ju på att leka krig om dagarna nu också, skjuter ak5:a, springer hinderbanor och sånt nyttigt ;) Dock har jag panik inför min framtid, har planer på att flytta närmare hem och kanske ta nån kurs på högskolan, typ spanska, pedagogik eller nåt. Jobba och tjäna pengar så man kan åka utomlands. Jag tror inte att jag vill hålla på med det här, fast man blir ju så sugen när man ser eller själv står där på scen till slut. Fast jag skulle nog vilja sjunga lite mer, det är ju trots allt det som är den stora kärleken och den får alltid backa för annat känns det som...jaja, det är väl långt kvar till framtiden hoppas jag..=S

Ja, en liten update iaf =) Nu måste jag öva lite mer sång!  Hoppas ni har det bra där ni är!!
PUSS och KRAM

Kommentarer
Postat av: Emma (Christas väninna)

Såg dig i Barometern, det stod om pjäsen där för någon dag sen. Hoppas allt går bra :).

2008-01-29 @ 13:22:12
Postat av: Lina

Tips? tja. antar att ni kommit en bit på vägen? Gör bara mycker reserch så går det nog bra! Du kan ju sy iaf =)

2008-01-29 @ 23:09:17
URL: http://linaolsson.blogg.se
Postat av: niklas

Gökboet är allvarligt en av mina favoriter. Vem ska spela indianen? hahaha låter skit skoj....

2008-01-30 @ 09:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0