Maries semester

Hej alla vänner! =)

Jag är precis hemkommen från 3 veckor tillsammans med mina föräldrar och bror. Vi har rest runt i Australien och haft det helt underbart! Nu när jag har sett mer av mitt andra land så har jag insett ännu mer hur fantastiskt fint det är.
Några av våra upplevelser:
*Vi umgicks en del med min australienska familj så nu känner alla varandra.
*Jag och min bror hoppade fallskärm uppe i Cairns vilket var så jävla fräckt! =)
*Vi har klappat koalor,  krokodiler och ormar. ( en orm ströp mig nästan men jag är okej. hihi)
*Det har tyvärr regnat en del, så vi har upplevt Fraser Island i regn.
*Vi har vandrat i 2 olika regnskogar och badat i källor.
*Vi snorklade på Barriärrevet bland färgglada fiskar på nyårsdagen!
*Vi flög ut till Australiens hjärta, Alice Springs, och försökte överleva i 42 gradig torr hetta. Där tittade vi på Uluru (Ayers rock) och på Kata Tjuta. Enorma och fantastiska skapelser.
*Jag har blivit kär i Sydney.
*Vi har sett det mesta i Sydney tillsammans med väldigt bra guider. 
*Jag har blivit kär i en dansk kille som pluggar i Melbourne. =)
*Jag har glömt min dator på flygplanet (fick tillbaka den) och min bror glömde sin plånbok på gatan. Jag tänker inte gå in på hur det gick till. =)
*Vi har kramats och myst så som en familj ska.

Och nu saknar jag dem! =( 

Jag har nu varit borta halva 2007 och kommer vara borta halva 2008, men ni ska veta att det är värt det!
Fast när jag kommer hem så får vi försöka ta igen förlorad tid.

Om 6 dagar kommer mitt ex Calle ner och ska bo en timme från mig i 6 månader. Hur ska det gå?! Jag är en mycket svag flicka, som ni vet =) Jag håller er uppdaterade. Och snart kommer Sofia ner! Jippii! =)
Jag önskar att ni alla hade kunnat kommer ner i en vecka eller två. Det hade varit så kul!

Hoppas er nyår var härlig och att ni har fått en bra början på 2008.

Stor bamsekram på er alla från mig!!!

( Det fungerade tyvärr inte att få upp en bild men jag försöker igen!)

Kommentarer
Postat av: Dannie

ÅÅh gumman är så glad att du har det så bra som det verkar:) Hoppas att den sista tiden nu blir lika underbar... men jag ska inte ljuga. Längtar till du kommer hem igen:P Var nu snäll mot calle hihi

Saknar dig massor

2008-01-14 @ 13:53:30
Postat av: niklas

säger som dannie: "ÅÅh gumman är så glad att du har det så bra som det verkar:) Hoppas att den sista tiden nu blir lika underbar... men jag ska inte ljuga. Längtar till du kommer hem igen:P Var nu snäll mot calle hihi"
hahahaha
saknar dig baby...älskar dig

2008-01-14 @ 14:28:38
Postat av: dannie

Ser du nu vad jag får stå ut med här hemma:P pyss

2008-01-14 @ 18:42:07
Postat av: Marie

haha ni två är för söta!! Jag förstår vad du måste stå ut med hemma i Halmstad dannie! Sköter han inte sig så hälsa att när jag kommer hem
så kommer jag och piskar honom. =)
Saknar er så mycket båda två. Kommer och ger er en stor kram när jag är hemma!! Längtar! puss

2008-01-15 @ 05:43:17
Postat av: Lina

Vad underbart det låter vännen!

2008-01-15 @ 17:51:23
Postat av: Sandra

Som alla föregående talare.. skönt och höra att du har det underbart :) MEN.. jah säger så herr angående Mr Calle: se till så att han är snäll mot dig! Det är det viktigaste, det är inte så noga om du är snäll mot honom eller inte :) Puss Älskling!

2008-01-16 @ 17:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0