Göken from Götet





God Afton mina kära vänner!


Hoppas ni har det helt fantastiskt där ute! Vad gör ni? Var är ni? Hur mår ni? Skriv, skriv för all del :) En del av er har jag ju faktiskt träffat nyss (både Marie och Danni har ju varit i gbg och hälsat på) men ni andra.. där har jag dålig koll. Så, uppdatera :)

Med mig är det bara bra. Nu är det trean på Balettakademien med besked och jag vet knappt om jag lever just nu. Försöker desperat forma mig något slags liv utanför rep och jobb, men har nästan gett upp det försöket nu, det går ändå inte ;) I höst går premiären för vår höstproduktion av stapeln och det var också därför jag tittade in. Lite smygreklam måste man ju ge er :)

Vi har premiär den 15 okt och spelar fram tills den 30:e (tors, fre 19.00 & lör 18.00)
Nedan kommer ett litet utdrag och pressutskicket:


Kommunförsök, desperation och operett - ”Pariserliv” först ut i ett spännande pjäsår på Balettakademien.

Följ en grälande ensembles försök, att efter Pariskommunens fall 1871, gestalta Offenbachs operett "Sköna Helena" - mer eller mindre lyckosamt. Det ensemblen bråkar om är den klassiska frågan om konstens betydelse och mening...

"Pariserliv" är skriven av Göran O Eriksson, med mycket Offenbachmusik i nya spännande arrangemang.

Regissör: Guje Palm
Medverkande: Musikallinje åk 3
Koreograf: Gunilla Olsson
Kapellmästare: Daniel Lindén


Om ni är sugna på att komma och titta finns info om biljetter m.m. på skolans hemsida: Balettakademien.se. Klicka er fram till Göteborg, och Balettakademiens teater så hittar ni oss där. Vet också att Christa med klass kör deras konsert "Popcorn" paralellt med oss de två första helgerna, så varför inte ta en kulturhelg i Götet och se era gamla klasskamrater in action? Självklart blir det öl, skvaller och massa mys efteråt också i så fall :)

Puss på er och ha det helt underbart!
/Sandra






Kommentarer
Postat av: Anki

Fy fanken vad jag gläds med er! Det går ju "som en dans" för så många av er!!! Lycka till , och många kramar till er ALLA!!!!

2010-09-29 @ 19:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0